גם אני יכול

תכנית "גם אני יכול" הינה תחרות ארצית בין אשכולות הפיס לתכנון ובניית מוצרים לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, במסגרת פרויקט ייחודי של הגשת עבודות חקר טכנולוגיות לבניית מוצרים.

מקום ראשון בתחרות ארצית

בתחרות ארצית של אשכולות פיס "גם אני יכול לבנות מוצר" שבה השתתפו קבוצות תלמידים מחטיבות ביניים מכל הארץ, הוצגו כמאה מוצרים שפותחו ע"י תלמידים, שמטרתם להקל על אנשים בעלי צרכים מיוחדים בקהילה.
בתום תהליך שיפוט קפדני ותחרות צמודה בין קבוצות מעולות, זכתה הקבוצה מיהוד-מונוסון במקום הראשון עבור האב-טיפוס שפותח כפתרון נחייה לעיוורים. 
ד"ר מיכל שכטר, מנהלת אשכול פיס, הנחתה והובילה קבוצת תלמידים מחטיבת ביניים "סביונים", אביב מורגן, עידו פטאל, אור גרוסמן ותומר הילף בשיתוף עם מר פיני טובי, מומחה בתחום האלקטרוניקה, פיתחו מכשיר נחיה לעיוור "The Blind Man's Eyes". התקן זה ניבחן ע"י מר כוכבי כוכב הסובל מעיוורון והומלץ לשימוש כבר בשלב זה של הפיתוח, לאחר שסייע למר כוכבי לנוע בביטחון במרחב ללא עזרים נלווים כמו מקל חישה או כלב נחייה.
תחרות "גם אני יכול לבנות מוצר" מאפשרת לתלמידים צעירים להתחבר למצוקות הזולת ולכוון חשיבה שמנסה לסייע דרך יצירת מוצר, התנסות שבצידה הצלחה.
פעילות זו מעצימה דור צעיר ומבטיח של ממציאים ישראלים, שימשיך את המסורת הישראלית של סקרנות, חדשנות, יצירתיות וחשיבה פורצת גבולות שתשנה העולם.
דור העתיד של ישראל צומח מתוך מערכת החינוך ביהוד-מונוסון!

בשנת תשע"ח תלמידי חטיבת תלמידי חטיבת "סביונים" ישתתפו בתחרות שתתקיים ב 29-5-2018. בתחרות זו באים לידי ביטוי כישוריהם של תלמידי חטיבת הביניים בהבנת קשייה של הקהילה בעלת  הצרכים המיוחדים ובפיתוח מוצרים למען שיפור חייהם ורווחתם האישית והציבורית. 
המוצר שבנו התלמידים נבנה לאחר חשיפה ארוכה של התלמידים לעולמם של אוכלוסית העיוורים והצורך העז שלהם לעצמאות אישית בפעולות היומיום.

התלמידים מפתחים מוצר חדשני שייתן מענה לניידות עיוורים בסביבה שאינה מוכרת. כדי להבין את הצרכים בסביבת העיוור ולהתאמה אופטימלית של פיתוח המוצר לצרכיו. התלמידים נפגשו  עם כוכב כוכבי, עיוור, שסיפר על המגבלות והקשיים בניידות במרחב הפרטי והציבורי וענה על שאלות רבות שהציגו המפתחים הצעירים. המידע שנלמד ממקור ראשון יעזור בתכנון ובניית ההתקן לעיוור. במקביל מקיימים התלמידים מפגשי עבודה עם מהנדס אלקטרוניקה, מומחה בפיתוח, פיני טובי.