מבחן 1': סגנונות וזרמים בתיאטרון המאה ה-20-21 – ריאליזם
קריאה
- מקראה כיתה י"ב – חלק ב' – עמ' 3-5; 11-13.
- מקראה כיתה י' – לחזור ולעיין במחזה "תפוחים מן המדבר".
התמקדות
- מה תפקיד האביזר והתפאורה בתיאטרון ריאליסטי.
- מושגים: אשליה של מציאות, פיסת חיים, השהייה של חוסר אמונה
- כיצד סצנה במחזה "תפוחים מן המדבר" ניתנת להתפענח על פי מושגי הריאליזם.
- מהם הקונפליקטים ו/או השסעים בחברה הישראלית שמתקשרים לעלילת המחזה "תפוחים מן המדבר" ומהי אמירת המחזאית על שסעים אלה (לדוגמא: לפי תמונת הסיום של המחזה).
מבחן 2: ז'אנרים: טרגדיה
קריאה
- מקראה כיתה י"ב – חלק א': עמ' 70-71; 5-7; 64-65; 22-32.
התמקדות
- העלילה ב"אדיפוס המלך" בעמודים 22-32 של המקראה.
- מהם המאפיינים של גיבור טראגי בטרגדיה.
- מהם ההבדלים בין עצוב, טראגי במובן היומיומי לבין טראגי וטרגדיה בתיאטרון ובדרמה.
- מהי מקהלה יוונית?
- מהם תפקידיה?
- דוגמאות לשלושה תפקידים של המקהלה בעמודים ראשונים של המחזה.
מבחן 3: זרמים בתיאטרון המאה ה-20-21: המופע הפוסטמודרני
קריאה
- במקראה: כיתה י"ב – חלק ג': עמ' 44-45.
התמקדות
- מה מאפיין את מופעי התיאטרון האחר / המופע הפוסטמודרני לעומת תיאטרון "אמצע הדרך" (התיאטרון הריאליסטי לדוגמא).
- מה ההבדל בפרשנות הצופה של שני סוגי תיאטרון אלה.
- אלו מרכיבי תיאטרון שונו או קיבלו מוקד אחר בהצגות פסטיבל עכו לתיאטרון אחר שצפיתם בהן.
- בחרו הצגה אחת שצפיתם ונתחו אותה מבחינת: נושאים מרכזיים, שימוש במרכיבי התיאטרון השונים, שינוי שלהם לעומת תיאטרון אמצע הדרך.