חומר למבחן י"ב בחירה א - ליום רביעי 28.11

  1. תיאטרון אפי – א. מאפיינים של התיאטרון האפי   ב. מטרות של התיאטרון האפי   ג. פרטים על תקופה ועל ברטולט ברכט   ד. "הנפש הטובה מסצ'ואן" עמ' 92-101 מקראה חלק ג'   ה. עמ' 72-87 מקראה חלק ג'    ו. מהם האמצעים האפיים המופיעים בעמודים אלה. ז. מהו "אפקט הניכור" של ברכט ובאלו מרכיבי תיאטרון הוא בא לידי ביטוי – דוגמאות לאפקט הניכור מהעמודים הראשונים של המחזה "הנפש הטובה מסצ'ואן"  ח. מהם ההבדלים בין תיאטרון ריאליסטי-דרמטי לתיאטרון אפי? מבחינת עיצוב הבמה, יחסי קהל במה.
  2. המופע הפוסטמודרני : א. דאדא – מהם הרעיונות של זרם זה, מתי הוא צמח, מהם ההקשרים הפוליטיים היסטורים לצמיחתו, מהם דרכי ההופעה שלו, שמות מרכזיים של שני יוצרים.   עמ' 30-33 חלק ג'.   ב. תיאטרון האכזריות – מי היה ארטו, מהם הדרכים שבהם הוא יצר את "תיאטרון האכזריות", מה היו היעדים שלו בתיאטרון זה. עמ' 16-29 במקראה חלק ג'.
  3. טרגדיה – אדיפוס המלך – שליטה בעלילת המחזה, תפקידי המקהלה, מוטיב העיוורון במחזה, ידיעה אלוהית מול ידיעה אנושית במחזה, סיום המחזה מבחינת מיזנסצנה הנובעת מהטקסט. מקראה חלק א' – כל המחזה "אדיפוס המלך,, עמ' 5-20 על המחזה.